Jim Stolze

Tech-ondernemer, auteur en oprichter TEDxAmsterdam

Jim Stolze is ondernemer, auteur en adviseur. Hij richtte diverse bedrijven op in de creatieve en technologische industrie. Hij was o.a. nauw betrokken bij de koers van websites als NU.nl en Startpagina en is de Nederlandse ambassadeur van de meest toonaangevende conferentie ter wereld: TED. Op dit moment runt hij het bedrijf Aigency, waarmee hij oplossingen op het gebied van Kunstmatige Intelligentie biedt aan grote bedrijven.

Mr. TEDx
De laatste jaren houdt hij zich bezig met nieuwe manieren van organiseren en ondernemen. Zo introduceerde hij TEDx in Nederland waarmee hij direct een nominatie voor ‘Evenement van het Jaar’ op zak had. Jim Stolze is het gezicht van TED.com in Europa en van januari tot juni 2012 ging Stolze zelfs naar het Midden Oosten: vanuit Quatar startte hij een opleidingsinstituut voor TEDx organisatoren in het Midden Oosten. 

Boeken: ‘Hoe overleef ik mijn inbox’ en ‘Uitverkocht’
Jim Stolze schreef twee boeken. Voor zijn eerste boek Hoe overleef ik mijn mailbox? (2009) sloot hij zich 40 dagen af van het internet om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving had. Met Uitverkocht! (2011) leidt hij zijn lezers rond in de Aandachtseconomie. Een economie met nieuwe regels voor marketing en communcatie. Dit boek stond in de top 10 van best verkochte managementboeken en staat op de longlist van de verkiezing ‘Managementboek van het jaar’.

Dagvoorzitter bij Forward Thinking Leadership
Op 28 september is Jim de dagvoorzitter tijdens het seminar met President Obama. Hij is de rode draad door het seminar heen en zorgt dat alle deelnemers het optimale uit de dag halen.

Is dit ook iets voor u?’

Meer informatie